HORIZON 2020 PROGRAMI PROJE HAZIRLAMA EĞİTİMİ

(23 – 25 Mayıs 2014 - Antalya)

Ders İçerikleri



DERSLERİN İÇERİKLERİ  –  BİRİNCİ GÜN
Dersin/Konunun Adı
İçerik
Katılımcıların Beklentilerinin Öğrenilmesi ve Takdimi



-2237 Proje Eğitim Etkinliğinin Amacı


-Etkinlik Koordinatörünün ve TÜBİTAK’ın Katılımcılardan Beklentileri,


- Üç Günlük Etkinlik Programının Sunumu
Etkinliğe katılan araştırmacıların kısaca kendilerini diğer katılımcılara tanıtarak ortak araştırma alanlarının ortaya çıkarılması,  katılımcıların etkinlikten beklentileri, Etkinliklere katılımı, uluslararası projelerden elde edeceği kazanımlar, uluslararası projelere katılım için gerekli temel bilgi verilmesi hedeflenmektedir.

“2237 Proje Eğitim Etkinliğinin” amacı verilecek ve etkinliğin amacı doğrultusunda motivasyonları

Etkinliğin genel çerçeveleri doğrultusunda TÜBİTAK’IN ve etkinlik koordinatörünün katılımcılardan beklentileri ve 3 günlük eğitime aktif olarak katılarak etkinliğin verimli geçmesi planlanmaktadır.

Etkinliğin programı katılımcılara açıklanacak
- Horizon 2020 programının tanıtımı, H2020 Bileşenleri, Alan bazında konuları




AB Araştırma ve Geliştirme Programları
Horizon 2020 Bileşenleri
·        Toplumsal Sorunlara Çözümler (Societal Challanges)
·        Bilimsel mükemmeliyet (Excellent Science )
·        Endüstriyel liderlik ve rekabetçilik (Competitive Industries)
H2020 Alt Programları
·        Alan bazında Konular
Çerçeve Programında işbirliği,
KOBİ’ler yararına araştırma projeleri tanıtımı,
Fikirler özel programı,
İnsan kaynağı geliştirme ile ilgili bilgilendirme,
- Proje Türleri






Araçlar:
Büyük ve orta ölçekli projeler,
KOBİ’lere özel çağrılar ,
Koordinasyon ve Eşgüdüm eylemleri,
Marie Curie dolaşım bursları,
Teklif çağrısına yönelik ilgili program ve proje türünün belirlenmesi
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
Araştırma deneyimlerinde ortaya çıkan iyi örnekler paylaşılacak ve yaşanan zorluklar tartışılacaktır.

DERSLERİN İÇERİKLERİ  –  İKİNCİ GÜN
Dersin/Konunun Adı
İçerik
Horizon 2020  Ar-Ge projeleri terminolojisi ve program kuralları 





Proje yazma stratejileri,
Ar-Ge proje önerisinde dikkat etmesi gerekilen noktalar,
Proje özeti oluşturma,
Proje formlarının hazırlanması,
Projenin bilimsel/teknik kalitesi ve proje çağrısı ile ilişkisi,
Kavram, motivasyon ve objektifler,
Cordis veritabanının taranması,
Participant portal’ın tanıtılması,
İş paketi tanımı,
Çerçeve programları butçe terminolojisi,
Gant diyagramı Formlar,
Aktivite sınıfları,
iş paketi – bütçe ilişkisi
Örnek proje üzerinde paylaşım
Proje yönetimi




Ar-Ge projelerinin yönetimi,
Çerçeve programlarının yönetimi,
 Konsorsiyum anlaşmasına neden  ihtiyaç var?,
Horizon 2020  Ar-Ge kontratlarının yönetimindeki problemler,
Raporlama ( ara ve  sonuç raporları),  .
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması















DERSLERİN İÇERİKLERİ  –  ÜÇÜNCÜ GÜN
Dersin/Konunun Adı
İçerik
Proje bütçesinin oluşturulması



AB Çerçeve programlarında proje bütçesi oluşturma,
Demirbaş maliyeti ve  personel ücret,
Adam/ay oranlarının hesaplanması,
zaman çizelgesi (Timesheet) uygulamasının önemi
Proje önerisinin sosyal ve ekonomik boyutunun yazılması ve planlanması





Projenin AB inin öncelikleri alanları ile ilişkisi,
AB bilimsel politikalarının hazırlanması,
Green dokümanlar, White dokümanlar,
AB bilimsel politikasında kullanılan dokümanların terminolojisi,
 AB bilimsel politikaları nereden temin edileceği ve dokümanların kaynakları,
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması