DERSLERİN
İÇERİKLERİ – BİRİNCİ GÜN
|
|
Dersin/Konunun
Adı
|
İçerik
|
Katılımcıların
Beklentilerinin Öğrenilmesi ve Takdimi
-2237 Proje Eğitim
Etkinliğinin Amacı
-Etkinlik Koordinatörünün
ve TÜBİTAK’ın Katılımcılardan Beklentileri,
- Üç Günlük Etkinlik
Programının Sunumu
|
Etkinliğe katılan
araştırmacıların kısaca kendilerini diğer katılımcılara tanıtarak ortak
araştırma alanlarının ortaya çıkarılması,
katılımcıların etkinlikten beklentileri, Etkinliklere katılımı,
uluslararası projelerden elde edeceği kazanımlar, uluslararası projelere
katılım için gerekli temel bilgi verilmesi hedeflenmektedir.
“2237 Proje Eğitim
Etkinliğinin” amacı verilecek ve etkinliğin amacı doğrultusunda
motivasyonları
Etkinliğin genel
çerçeveleri doğrultusunda TÜBİTAK’IN ve etkinlik koordinatörünün
katılımcılardan beklentileri ve 3 günlük eğitime aktif olarak katılarak
etkinliğin verimli geçmesi planlanmaktadır.
Etkinliğin programı
katılımcılara açıklanacak
|
-
Horizon 2020 programının tanıtımı, H2020 Bileşenleri, Alan bazında konuları
|
AB Araştırma ve
Geliştirme Programları
Horizon 2020
Bileşenleri
·
Toplumsal Sorunlara Çözümler
(Societal Challanges)
·
Bilimsel mükemmeliyet (Excellent
Science )
·
Endüstriyel liderlik ve rekabetçilik
(Competitive Industries)
H2020 Alt
Programları
·
Alan bazında Konular
Çerçeve Programında
işbirliği,
KOBİ’ler yararına
araştırma projeleri tanıtımı,
Fikirler özel programı,
İnsan kaynağı geliştirme
ile ilgili bilgilendirme,
|
- Proje Türleri
|
Araçlar:
Büyük
ve orta ölçekli projeler,
KOBİ’lere
özel çağrılar ,
Koordinasyon
ve Eşgüdüm eylemleri,
Marie
Curie dolaşım bursları,
Teklif
çağrısına yönelik ilgili program ve proje türünün belirlenmesi
|
Günün Değerlendirilmesi:
Nominal Grup Tartışması
|
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak
seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa
kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan
konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
Araştırma deneyimlerinde ortaya çıkan iyi
örnekler paylaşılacak ve yaşanan zorluklar tartışılacaktır.
|
DERSLERİN İÇERİKLERİ –
İKİNCİ GÜN
|
|
Dersin/Konunun Adı
|
İçerik
|
Horizon 2020 Ar-Ge projeleri terminolojisi ve program
kuralları
|
Proje yazma stratejileri,
Ar-Ge proje önerisinde
dikkat etmesi gerekilen noktalar,
Proje özeti oluşturma,
Proje formlarının
hazırlanması,
Projenin bilimsel/teknik
kalitesi ve proje çağrısı ile ilişkisi,
Kavram, motivasyon ve
objektifler,
Cordis veritabanının
taranması,
Participant portal’ın
tanıtılması,
İş paketi tanımı,
Çerçeve programları butçe
terminolojisi,
Gant diyagramı Formlar,
Aktivite sınıfları,
iş paketi – bütçe ilişkisi
Örnek proje üzerinde
paylaşım
|
Proje yönetimi
|
Ar-Ge projelerinin
yönetimi,
Çerçeve programlarının
yönetimi,
Konsorsiyum anlaşmasına neden ihtiyaç var?,
Horizon 2020 Ar-Ge kontratlarının yönetimindeki
problemler,
Raporlama ( ara ve sonuç raporları), .
|
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup
Tartışması
|
Eğitmenlerden
bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden
ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim
çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların
sorularının cevaplanması
|
DERSLERİN
İÇERİKLERİ – ÜÇÜNCÜ GÜN
|
|
Dersin/Konunun
Adı
|
İçerik
|
Proje
bütçesinin oluşturulması
|
AB Çerçeve programlarında proje bütçesi
oluşturma,
Demirbaş maliyeti ve personel ücret,
Adam/ay oranlarının hesaplanması,
zaman çizelgesi (Timesheet) uygulamasının
önemi
|
Proje
önerisinin sosyal ve ekonomik boyutunun yazılması ve planlanması
|
Projenin
AB inin öncelikleri alanları ile ilişkisi,
AB
bilimsel politikalarının hazırlanması,
Green
dokümanlar, White dokümanlar,
AB
bilimsel politikasında kullanılan dokümanların terminolojisi,
AB
bilimsel politikaları nereden temin edileceği ve dokümanların kaynakları,
|
Günün
Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
|
Eğitmenlerden
bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden
ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim
çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların
sorularının cevaplanması
|